Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Νίκησε τον καρκίνο του μαστού δύο φορές !




Νίκησε δύο φορές τον καρκίνο. Το κορμί της υποβλήθηκε σε δύο επεμβάσεις μαστεκτομής και δέχτηκε 56 ακτινοβολίες. Αρνήθηκε να κάνει έκτρωση στο δεύτερο παιδί της, όταν οι γιατροί της έλεγαν ότι εξαιτίας των ακτινοβολιών ήταν επικίνδυνο να το γεννήσει.
Ωστόσο δεν το έβαλε κάτω και δεν λύγισε ούτε για μια στιγμή. Σήμερα, στα 87 της χρόνια, παραμένει παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις γυναίκες ότι ο καρκίνος του μαστού δεν είναι ανίκητος.
Πρόκειται για την κ. Παναγιώτα Βασιλειάδου, συνταξιούχο δασκάλα και το πιο μεγάλο σε ηλικία μέλος του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού “Άλμα Ζωής” νομού Θεσσαλονίκης (οδός Γρηγορίου Παλαμά 15, τηλ. 2310-285183). Τη συναντήσαμε στα γραφεία του Συλλόγου. Με δύο γαλάζια μάτια που λάμπουν, χαμογελάει όταν θυμάται τις δυσκολίες που πέρασε και τη μάχη που έδωσε κατά του καρκίνου, ο οποίος της χτύπησε την πόρτα δύο φορές.




Τα λόγια της αποπνέουν δύναμη και αισιοδοξία, ενώ κρατάει γερά το χέρι του 45χρονου Γιάννη, του δεύτερου παιδιού της, ο οποίος στέκεται συνεχώς στο πλευρό της.
“Ήμουν σχεδόν έφηβη όταν διαπίστωσα ότι στον αριστερό μαστό μου υπήρχε ένα μικρό εξόγκωμα, στο οποίο δεν έδωσα σημασία. Τα χρόνια πέρασαν κι αυτό μεγάλωνε μαζί με μένα. Στα 30 μου είχα πια παντρευτεί και εργαζόμουν ως δασκάλα στο Κιλκίς. Στην ηλικία εκείνη γέννησα το πρώτο μου παιδί, την κόρη μου Ελένη, που σήμερα είναι 54 ετών. Το μικρό εξόγκωμα θύμιζε πλέον μανταρίνι. Δεν με ενοχλούσε, ούτε με πονούσε. Το τραβούσα στην άκρη και θήλαζα κανονικά την κόρη μου”, λέει στη “Μ” η κ. Βασιλειάδου.
Ένα τυχαίο και συνάμα δυσάρεστο γεγονός στάθηκε η αφορμή για να βρεθεί στο νοσοκομείο Κιλκίς και να εξεταστεί από γιατρό.
“Ο παθολόγος μάλωσε κι εμένα και τον άνδρα μου που αμέλησα το εξόγκωμα. Με έστειλε κατευθείαν στον χειρουργό. Η βιοψία έδειξε ότι ήταν καρκίνος και μου αφαίρεσαν τον αριστερό μαστό. Ήμουν 34 ετών. Στη συνέχεια έκανα 56 ακτινοβολίες στη Θεσσαλονίκη. Τότε η κόρη μου ήταν τριών ετών και αναγκαζόμουν να την αφήνω τους γονείς μου ώστε να μπορώ να κάνω τις ακτινοβολίες. Μάλιστα, κάποια στιγμή μου είπαν ότι έπρεπε να αφαιρέσω τη μήτρα μου. Αρνήθηκα. Αγωνίστηκα. Και νίκησα”, θυμάται η ίδια.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΤΥΠΗΜΑ
Στα 42 της η κ. Βασιλειάδου έμεινε για δεύτερη φορά έγκυος. Όπως λέει, οι γιατροί τής έλεγαν ότι ήταν επικίνδυνο να κρατήσει το παιδί, καθώς εξαιτίας των ακτινοβολιών που είχε δεχθεί υπήρχε κίνδυνος να γεννηθεί το παιδί με προβλήματα υγείας.
“Μου ήταν αδύνατον να σκοτώσω το παιδί μου. Καλύτερα να πέθαινα εγώ. Αποφάσισα να τον κρατήσω κόντρα σε όλες τις δυσκολίες. Προσευχόμουν στον Θεό να μου δώσει γερό παιδί. Κι έτσι έγινε. Γεννήθηκε ο Γιάννης μου. Βγήκε γερό παιδί και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτόν”, τονίζει.
Η μοίρα όμως τη χτύπησε για δεύτερη φορά. Στα 69 της ο καρκίνος εμφανίστηκε και πάλι, αυτή τη φορά στον δεξιό μαστό. Νωρίτερα είχε χάσει τον σύζυγό της από καρκίνο του πνεύμονα. “Ο άνδρας μου κάπνιζε πολύ και τελικά πέθανε από καρκίνο στον πνεύμονα. Κι εγώ ζω ακόμη. Για μένα φοβόταν, αλλά εγώ είμαι εδώ”, λέει χαρακτηριστικά.
Η κ. Βασιλειάδου πήγε κατευθείαν στο “Θεαγένειο”. Αρχικά της αφαίρεσαν το ογκίδιο, αλλά το δέρμα της βαθούλωνε στο σημείο εκείνο. Κάτι δεν πήγαινε καλά.
“Έκανα κι άλλες εξετάσεις και τελικά η βιοψία έδειξε ότι ήταν καρκίνος. Και μου αφαίρεσαν και τον δεύτερο μαστό. Ύστερα έπαιρνα χάπια για περίπου δύο χρόνια και από τότε είμαι καλά. Ήμουν δυνατή σε όλη αυτή την περιπέτεια. Πίστευα ότι ο Θεός δεν θα με αφήσει και δεν με άφησε. Πλέον αυτό που μ’ ευχαριστεί είναι να βλέπω τα εγγόνια μου και τον δισέγγονό μου”, ομολογεί και συμπληρώνει ότι “η συμβουλή μου προς όλες τις γυναίκες, κυρίως τις νεότερες, είναι να μη φοβούνται και να πηγαίνουν εγκαίρως στον γιατρό να κάνουν τις απαραίτητες εξετάσεις. Ο καρκίνος μπορεί να νικηθεί”.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ, ΜΗΝΑΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Όπως τονίζει στη “Μ” η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού “Άλμα Ζωής” νομού Θεσσαλονίκης Ελένη Ντελιοπούλου, η κ. Βασιλειάδου είναι το μεγαλύτερο μέλος του Συλλόγου και θα βραβευτεί σε ειδική εκδήλωση, καθώς ζει τα περισσότερα χρόνια μετά τον καρκίνο.
“Η γυναίκα αυτή βίωσε τον καρκίνο 47 χρόνια πριν, σε δύσκολες εποχές, με υποδεέστερα ιατρικά μέσα, κι όμως ζει και είναι καλά. Το μήνυμα είναι ότι μετά τον καρκίνο μπορείς να απολαύσεις μια ολοκληρωμένη ζωή, αρκεί να μάθεις να το διαχειρίζεσαι. Ο Οκτώβριος είναι μήνας εκστρατείας κατά του καρκίνου του μαστού, για να υπενθυμίσει στις γυναίκες ότι δεν πρέπει να αμελούν να κάνουν προληπτικές εξετάσεις”, επισημαίνει η κ. Ντελιοπούλου.
Ο Σύλλογος διοργανώνει φέτος για πρώτη φορά την 1η βαλκανική συνάντηση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού “Τέχνη και επιστήμη. Από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο”, στις 18-20 Οκτωβρίου στο “Ολύμπιον”, στο πλαίσιο του ThessΔΙΚΤΥΟ. Η πρώτη μέρα θα είναι αφιερωμένη στη φροντίδα, την ομορφιά και την υγεία, η δεύτερη μέρα θα έχει επιστημονική ημερίδα για τα νεότερα δεδομένα στην πρόληψη του καρκίνου και μαρτυρίες γυναικών από τα Βαλκάνια που βίωσαν τον καρκίνο του μαστού και η τρίτη μέρα θα περιλαμβάνει κουκλοθέατρο για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος, έκθεση φωτογραφίας των μελών του Συλλόγου και ντοκιμαντέρ για τον καρκίνο.
Επίσης, ξεκίνησε η ενημέρωση γυναικών για θέματα υγείας σε χώρους εργασίας και συνεχίζεται το πρόγραμμα ενημέρωσης σχετικά με τους παράγοντες κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου σε φοιτητές και σπουδαστές. Επίσης, λειτουργούν και εμπλουτίζονται οι κοινωνικές ομάδες (γιόγκα, κόσμημα, ξένη γλώσσα κλπ.), ενώ οι δύο αυτές δράσεις χρηματοδοτούνται από τα έσοδα της περσινής εκστρατείας Sail for pink.
Εξάλλου, ήδη ξεκίνησαν οι ομάδες ψυχολογικής στήριξης και για πρώτη φορά υπάρχει ομάδα για γυναίκες με μεταστατικό καρκίνο, ο οποίος θεωρείται χρόνια πάθηση, ενώ το 2014 ολόκληρη η Ευρώπη επικεντρώνεται στον τομέα αυτό.

Της Νικολέττας Μπούκα
Πηγή δημοσίευσης: http://www.makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου