Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Ένας Άγιος από το Κονγκό, Του Κώστα Γιαννακίδη



ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗ

Από τα θεωρεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου βλέπω τον Denis Mukwege να παραλαμβάνει το βραβείο Ζαχάρωφ από τα χέρια του Μάρτιν Σουλτς και προσπαθώ να βρω τι είναι εκείνο που διαχωρίζει την τρέλα από τον ηρωισμό και την υπέρβαση από το παράλογο. Και όσο βλέπω, δίπλα μου, τους ανθρώπους από το Κονγκό να πανηγυρίζουν, τραγουδώντας κάτι δικό τους, καταλαβαίνω πώς αυτό που ψάχνω, πιθανότατα δεν είναι μέσα μου. Α, όχι, μπορεί να τώρα να σας συστήνω τον Mukwege ως παράδειγμα ηρωισμού, αυταπάρνησης και προσφοράς, αλλά δεν μπορώ να βάλω τον εαυτό μου στη θέση του. Ξέρω, θα μου πείτε ότι ο ηρωισμός είναι ένα λουλούδι που ανθίζει σε καμμένη γη. Γεννιούνται ήρωες σε ένα χώμα που είναι μαλακό σαν βούτυρο; Ναι, γεννιούνται, απλώς δεν είναι σαν τον Mukwege. Μάθετε λοιπόν και εσείς ποιος είναι ο γιατρός από το Κονγκό που τιμήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το βραβείο Ζαχάροφ για την Ελευθερία της Σκέψης.

Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2014

Του Γιώργου Φλωρίδη: " Κολομβία; Όχι, απλώς Ελλάδα "



ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΛΩΡΙΔΗ

Υπάρχουν περιοχές της δημόσιας σφαίρας που δείχνουν με τον πιο καθαρό τρόπο τι πραγματικά συμβαίνει στη χώρα μας σε όλα τα επίπεδα. Το ποδόσφαιρο είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές. Όχι μόνο σ' αυτό που φαίνεται, αλλά κυρίως για όλες τις σχέσεις και καταστάσεις που ενσωματώνει και που δεν είναι άμεσα ορατές: τις διεφθαρμένες διασυνδέσεις των βασικών παραγόντων του με όλα τα επίπεδα εξουσίας, την αποθέωση του πελατειακού κράτους με τη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας, την προκλητική καταπάτηση κάθε έννοιας νομιμότητας, τη δημιουργία προτύπων που εμφανίζονται σε κράτη-παρίες και φυσικά δεν έχουν καμία σχέση με σύγχρονα πρότυπα σε σύγχρονα κράτη. Αν συμβαίνει κάτι εντυπωσιακό με το ποδόσφαιρο, είναι ότι αυτά που συμβαίνουν στο χώρο του γίνονται αντιληπτά επειδή συνήθως είναι σε απευθείας μετάδοση. Ένα «στημένο» παιχνίδι δύσκολα κρύβεται, γιατί το παρακολουθούν απευθείας κάποια εκατομμύρια πολιτών-φιλάθλων-οπαδών.

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

10 + 4 Δίσκοι που άξιζαν τα λεφτά τους… το 2014!



Από τον Κώστα Μπαλαχούτη

Οι καιροί γίνονται ολοένα και πιο ζόρικοι και τα φράγκα δύσκολη υπόθεση. Ο ακροατής που αγοράζει έναν δίσκο θέλει να «εισπράξει» συγκινήσεις και αλήθεια μέχρι και την τελευταία δεκάρα
Κι αυτό γιατί και η επίσκεψη στο δισκάδικο έχει γίνει περίπλοκη υπόθεση –λίγα μαγαζιά και μόνο σε κεντρικά σημεία και ακόμη πιο λίγα από αυτά «ψαγμένα»- αλλά και η εύκολη πειρατεία δεν αφήνει να αγιάσουν ακόμη και ο Άγιοι! 

Δέκα + τέσσερις δίσκοι που κυκλοφόρησαν μες τη χρονιά και ξεχώρισαν ουσιαστικά, οπότε αξίζει το τίμημα για την απόκτησή τους. Υποκειμενική η κρίση και η επιλογή, κάποιοι ξεφεύγουν από το περισκόπιο για πολλαπλούς λόγους, σίγουρα υπάρχουν και άλλοι…Αν δε σας κάνει κόπο, θα θέλαμε να μας τους υπενθυμίσετε.Αποφεύγω να αναφερθώ σε εργασίες που μετέχω ως δημιουργός… 

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

Από τον ΑΚΗ ΣΑΚΙΣΛΟΓΛΟΥ: " Μακριά κι από τους δύο! Μελισσανίδης, Μαρινάκης και ελληνικό ποδόσφαιρο σε κρίση"



 ΤΟΥ ΑΚΗ ΣΑΚΙΣΛΟΓΛΟΥ

 

Αρχίζει να κατακάθεται η σκόνη από τις απίστευτες καταγγελίες του Δημήτρη Μελισσανίδη και οι εξελίξεις αναμένονται ραγδαίες.

Οχι πως δεν τα συζητούσαμε όλα όσα είπε ο «ισχυρός άνδρας» της ΑΕΚ, όχι πως διαφωνούμε μαζί του, απλά σε μια χώρα που λέει τις αλήθειες της μόνον στα καφενεία, το να ακούς επωνύμως και σε ζωντανή μετάδοση τόσα πολλά, σε σοκάρει...

Προσωπικά συμφωνώ με όλα όσα είπε ο Μελισσανίδης και όσο κι αν βάλω κάτω το μυαλό μου και σκεφτώ, δεν υπάρχει περίπτωση να βρω παράγοντα ή ομάδα ανθρώπων που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα το κατεστημένο Μαρινάκη στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Εχει οικονομική δύναμη, κυβερνητικές «πλάτες», μεγάλη εμπειρία και τον λαό της ΑΕΚ στο πλευρό του. Βρήκε τον μάστορά του ο Βαγγέλης και προβλέπω μεγάλες μάχες.

Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

Η Εύα Καϊλή ύψωσε φωνή: «Δεν θα διευκρινίζω από ποια Μακεδονία είμαι!»



Εντυπωσιακή τοποθέτηση της Εύας Καΐλή την Παρασκευή στη Χαγή. Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, που την είχαμε παρεξηγήσει λόγω εμφάνισης, εμφανίστηκε με σκληρές εθνικές γραμμές και ύψωσε τη φωνή όταν χρειάστηκε.
Η Εύα Καΐλή α) μίλησε ανοιχτά για τη συμμαχία Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου β) πήγε κόντρα στους Γερμανούς για την κρίση στην Ουκρανία και γ) έστειλε αδιάβαστο Αμερικανό Γερουσιαστή, στον οποίο επεσήμανε με νόημα σχετικά με τα Σκόπια, «…όταν λέω ότι είμαι από τη Μακεδονία, δεν θα διευκρινίζω από ποια Μακεδονία είμαι».
Αύξηση των δαπανών των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ για καλύτερη προστασία των συνόρων της Συμμαχίας από τις παγκόσμιες απειλές και ανάπτυξη ενός δεύτερου πλάνου δράσης για αυτόνομη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών μέσα από τη ενεργειακή συμμαχία μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου, ήταν τα δύο βασικά μηνύματα της ευρωβουλευτή Εύας Καϊλή, σε εκδήλωση την Παρασκευή στη Χάγη.

Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ; 9 λάθη ηγετών που άλλαξαν το κόσμο




Πως άλλαξε ο κόσμος από 9 λάθη, που αν οι ηγέτες που τα έκαναν τα απέφευγαν, σήμερα θα ζούσαμε διαφορετικά. Χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε αν θα ήμασταν καλύτερα ή χειρότερα.

1. Ο ορισμός διαδόχου από τον Μέγα Αλέξανδρο

Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών θεωρείται ο μεγαλύτερος και πιο σπουδαίος στρατηλάτης της αρχαιότητας αφού όχι μόνο ένωσε τις ελληνικές πόλεις-κράτη υπό το στέμμα του αλλά διέλυσε την αυτοκρατορία των Περσών που έφτανε μέχρι την Ινδία. Ωστόσο ο μεγάλος βασιλιάς δεν έχρισε ποτέ διάδοχο. Σύμφωνα με την απόκρυφη παράδοση είπε σε ένα στρατηγό του να πάρει την αυτοκρατορία «ο καλύτερος». Αυτή του η ρήση στέρησε τη ζωή του γιου του και οδήγησε σε διάσπαση της αχανούς αυτοκρατορίας μεταξύ των στρατηγών του.

2. Η άφιξη των Σαξόνων στη Βρετανία

Το 449 ο βασιλιάς της Βρετανίας Βόρτιγκερν καλεί τους Σάξονες προκειμένου να αναλάβουν να υπερασπιστούν το βασίλειο έναντι των Σκωτσέζων. Φτάνοντας στις βρετανικές νήσους όμως οι Σάξονες αντιλαμβάνονται ότι αποτελούν την μοναδική ένοπλη δύναμη και φυσικά… παίρνουν την εξουσία και θα την κρατήσουν μέχρι το 1066 οπότε και εισβάλλουν οι Νορμανδοί.

Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ από το Θανάση Χειμωνά: " Μην πυροβολείτε την Ιωάννα! "









ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ  ΧΕΙΜΩΝΑ



Και ξαφνικά μπήκε στη ζωή μας η «μικρή Ιωάννα»! Συμβαίνει συχνά σε αυτή τη χώρα οι γυναίκες να μην αναφέρονται με το ονοματεπώνυμό τους αλλά με ιδιότητες και επίθετα που αφορούν την ηλικία, την επαγγελματική τους κατάσταση, τις σπουδές τους. Να, ας πούμε, η «μικρή Ιωάννα» πήρε τη σκυτάλη από την «20χρονη άνεργη επικοινωνιολόγο», που έγινε γνωστή για την επίθεση που (όπως ισχυρίστηκε η ίδια) δέχτηκε από εξαγριωμένο ελεγκτή όταν επιχείρησε να ταξιδέψει τζαμπέ στο Μετρό, πριν την παραδώσει στην «27χρονη φοιτήτρια που είναι ανιψιά του ιδιοκτήτη του Αστέρα Τρίπολης» η οποία απήχθη από ένα ημεδαπό, έναν ομογενή από το Καζακστάν και έναν Αλβανό που ακούει στο παρατσούκλι «Αλέκος».
Τεσπά, την προηγούμενη Δευτέρα δεν έβλεπα «Ανατροπή». Προτίμησα να παρακολουθήσω τον αντιμνημονικό εθνοπατριωτικό βομβαρδισμό του Πάνου Καμμένου στον «Ενικό». Ρίχνοντας όμως την καθιερωμένη ματιά στο Face, κατάλαβα πως κάτι «έπαιζε» στου Πρετεντέρη. Κάποιοι αποθέωναν μια νέα κοπέλα που «τα έλεγε έξω από τα δόντια» ενώ άλλοι κατακεραύνωναν «ένα θρασύτατο παλιόπαιδο που είχε πάρει τη χείριστη των ανατροφών». Αμέσως σακουλεύτηκα πως επρόκειτο για το ίδιο πρόσωπο και το γύρισα στο Mega.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ: Τμήμα επιτύμβιας στήλης βρέθηκε στον Κεραμεικό



Τι απεικονίζει το τμήμα της επιτύμβιας στήλης που βρέθηκε στον Κεραμεικό
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους ανασκαφείς του Κεραμεικού, όπου σε ένα μικρό τμήμα του αρχαιολογικού χώρου συνεχίζονται οι έρευνες του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου, σε συνεργασία με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών: η αποκάλυψη μιας αττικής επιτύμβιας στήλης, που χρονολογείται την κλασική περίοδο.
Σύμφωνα με δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου (www.dainst.org), πρόκειται για τμήμα επιτύμβιας στήλης, που απεικονίζει ανάγλυφα σε πρώτο επίπεδο μια καθιστή γυναίκα και ένα κοριτσάκι και σε δεύτερο επίπεδο μια άλλη γυναίκα και έναν γενειοφόρο άνδρα. Οι μορφές βρίσκονται κάτω από ανάγλυφο επιστύλιο αετώματος, όπου υπάρχει δυσανάγνωστη επιγραφή, από την οποία ξεχωρίζει το όνομα «Δημόστρατος».

Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2014

"Το νέο ΠΑΣΟΚ θα σβήσει όπως η πεταλούδα του Καζαντζάκη;" αναρωτιέται η Πέννυ Δαλαμπούρα



*ΑΠΟ  ΤΗΝ ΠΕΝΝΥ  ΔΑΛΑΜΠΟΥΡΑ
Η ιστορία και η συγκυρία στην πολιτική έχουν πάντα ένα κοινό: είναι αμείλικτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να λειτουργούν και αντίστροφα.
Γεγονότα και πρόσωπα που θα αποτιμηθούν θετικά από τον ιστορικό του μέλλοντος, αποδομούνται μέχρις εσχάτων από τη συγκυρία.
Έτσι συνέβη και με το ΠΑΣΟΚ, ή αλλιώς τη Δημοκρατική Παράταξη.

Βρέθηκε, όπως σωστά ειπώθηκε στην Αθηναΐδα, στη σωστή πλευρά της Ιστορίας. Αλλά, δυστυχώς, η κρίση την ανάγκασε να βρεθεί στην απέναντι πλευρά της κοινωνίας.
Έχοντας λάβει το «μουντζούρι της Μεταπολίτευσης», όπως συνηθίζει να λέει ο Βαγγέλης Βενιζέλος, το ΠΑΣΟΚ κατέρρευσε, η χώρα όμως στάθηκε όρθια. Και είπε την αλήθεια.
Δεν συμμετείχε ούτε στιγμή στην αντιμνημονιακή δημαγωγία που προικοδότησε ο Σαμαράς στον Τσίπρα.

ΣΟΚΑΡΟΥΝ τα στοιχεία για την Παιδική Κακοποίηση: 91% των περιστατικών θύτες ήταν οι γονείς, ο ένας ή και οι δύο!



Με αφορμή την 19η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Παιδικής Κακοποίησης το χαμόγελο του παιδιού παρουσίασε σήμερα στοιχεία που συγκλονίζουν.

Το 2014 στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 υπήρξαν συνολικά 629 καταγγελίες σοβαρών περιστατικών κακοποίησης παιδιών.


Μόνο το 1.5% ήταν επώνυμες με τον κόσμο να φοβάται να μιλήσει επώνυμα όπως τόνισε ο πρόεδρος του Χαμόγελου Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος. Παράλληλα εκτίμησε ότι τον τελευταίο καιρό οι καταγγελίες δεν αυξάνονται παρόλο που υπάρχει η αίσθηση ότι αυξάνονται τα φαινόμενα. 

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο Γιώργος Νταλάρας ξεκινά από το Ρεμπέτικο και φτάνει μέχρι τη σημερινή Ελλάδα!





Ο Γιώργος Νταλάρας πήγε στη Νέα Υόρκη για συναυλίες, τραγουδά ρεμπέτικο και μιλά για όλα
Μπορεί να επισκέπτεται την Αμερική για να πραγματοποιήσει συναυλίες τα τελευταία 40 χρόνια, αλλά η φετινή περιοδεία αποτελεί ένα προσωπικό στοίχημα και σηματοδοτεί την εκπλήρωση ενός ονείρου για τον Γιώργο Νταλάρα. «Έρχομαι για να τραγουδήσω ρεμπέτικα», αναφέρει χαρακτηριστικά, και δεν μπορεί να κρύψει την χαρά από το πρόσωπο του. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Νταλάρας ρίχνει φως στην άγνωστη σχέση του ρεμπέτικου με την Αμερική, αλλά μιλάει και για τον ρόλο της μουσικής και του τραγουδιού μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.
Μετά από αρκετά χρόνια επανέρχεστε στην Αμερική με μια νέας περιοδεία. Θέλετε να μας πείτε πως αισθάνεστε που θα βρεθείτε και πάλι κοντά στον κόσμο της ομογένειας
Αισθάνομαι πάρα πολύ χαρά και αναμονή γιατί πέρασαν αρκετά χρόνια. Βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά, έρχομαι εδώ από την δεκαετία του εβδομήντα. Αμέτρητες φορές, και έχουμε ζήσει εδώ εξαιρετικές στιγμές με φίλους, με συγγενείς, αλλά και ακροατές που μας έχουν αφήσει μνήμες απίστευτες.

Κλέβοντας την αγαπημένη πατρίδα, Του Ανδρέα Ζαμπούκα



ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΜΠΟΥΚΑ

Υπάρχει ένα θαυμάσιο κείμενο, σε σχολικό βιβλίο, ενός παλιού δημοσίου υπαλλήλου. Μιλάει για το δημόσιο (οτιδήποτε δημόσιο) και προσπαθεί να εξηγήσει γιατί οι Έλληνες το μισούν. Σε μια παράγραφο, διαχωρίζει την έννοια της Πατρίδας από την έννοια της Πολιτείας. Οι Σπαρτιάτες, λέει, πέθαιναν για την πατρίδα και οι Αθηναίοι για την πολιτεία τους. Οι πρώτοι, έδιναν τη ζωή τους για μια ιδέα ιερή, ακαθόριστη αλλά υπέρτατη, καρφωμένη στα μυαλά τους από τη μιλιταριστική τους διαπαιδαγώγηση. Οι δε Αθηναίοι πολεμούσαν για τη δημοκρατία τους, τους θεσμούς τους, τους νόμους, τα δικαιώματα και τις υπηρεσίες που απολάμβαναν στην πραγματικότητα που τους περιέβαλε. Ήταν έτοιμοι να δώσουν τη ζωή τους για να μην χαθούν τα ρεαλιστικά επιτεύγματα που ο πολιτισμός της κοινωνίας τους είχε δημιουργήσει.
Στη σύγχρονη Ελλάδα, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Τόσο απλά που καταντούν εντελώς χυδαία. 

Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2014

Του Δημήτρη Παυλακούδη:ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 40+1 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ: «Αχ χελιδόνι μου πως να πετάξεις σ’αυτόν το μαύρο τον ουρανό;»



Ξημερώνει  17  του  Νοέμβρη! Εδώ και χρόνια  τούτη  η μέρα  στρέφει  τα  «βλέμματα»  της  χώρας  στο  Πολυτεχνείο. Όχι βέβαια τα  βλέμματα  όλων  μα των  πιο  πολλών  θα σταθούν  στις  εκδηλώσεις  εορτασμού  της  πιο πρόσφατης  ημερομηνίας  επετείου  στην ιστορία  μας.
Άλλοι θα βγάλουν  κορώνες   πολιτικού  πατριωτισμού  στα  κανάλια. Κάποιοι  θα  παραδώσουν  σε  έδρανα, αίθουσες  συνεδριάσεων  και  κάθε λογής γραφεία  διαλέξεις  δημοκρατίας και  αγώνα. Πολλοί  θα ναι αυτοί  που  θα  κατέβουν  στις  πορείες  συγκρουόμενοι  με την  αστυνομία  και διαμαρτυρόμενοι  για  ένα  σωρό  πράγματα  της εποχής. Άλλωστε εδώ και χρόνια  η  μέρα τούτη προσφέρεται  για κάθε λογής  «σούσουρο», σαματά  και  ενοικίαση  επανάστασης!
ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΑ τα μέτρα ασφαλείας στους δρόμους, ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΙΑ δάκρυα από τους πολιτικούς και υποσχέσεις, ΠΟΛΙΤΙΚΑ μνημόσυνα  και  σχολική αργία.
Φυσικά και φέτος  οι  πορείες χωριστές, οι αγώνες χωριστοί και όσοι τιμούμε τη μέρα ΔΙΧΑΣΜΕΝΟΙ!
Ποιος θα πάρει τη μερίδα του λέοντος; Ποιος αγωνίστηκε τότε περισσότερο; Πόσοι ήταν οι νεκροί;
ΣΕ  ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ  ΤΟ  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ;
Πλανάστε κύριοι  όλων των χρωμάτων  και των  κομμάτων!
Αλλά κι εσείς των γραφείων, των συμβουλίων, των τηλεπαραθύρων  και  των  κλειστών  αιθουσών κι επιτροπών  γελιέστε αν  νομίζετε ότι ξέρετε την απάντηση!


ΤΟ  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ  ΔΕΝ ΕΧΕΙ  ΟΥΤΕ  ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ,ΟΥΤΕ ΑΜΚΑ, ΟΥΤΕ ΑΦΜ,ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΑΣ!

Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Του Δημήτρη Παυλακούδη: " Ο Τσιτσάνης και οι αρχόντισσες γυναίκες του ΜΑΓΕΥΟΥΝ ΑΚΟΜΗ"



Σε μια εποχή που ο πολιτισμός  περνά  τη δική του  «κρίση»   και ειδικά οι  παραστάσεις  και  οι  παραγωγές  ποιότητας  σε  θέατρο και  μουσική σπανίζουν, με το πρόβλημα ασφαλώς  στην επαρχία  να είναι ακόμη  μεγαλύτερο  έρχονται   ξαφνικά  μερικές  κυριολεκτικά  ευχάριστες εκπλήξεις! 
Για μια ακόμη φορά  η «έκπληξη» έρχεται από  το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος!
Εδώ και χρόνια βέβαια το ΚΘΒΕ μας έχει συνηθίσει σε αξιόλογες παραστάσεις, όμως αυτό που «γευτήκαμε» θεατρικά και μουσικά χτες ήταν κάτι μοναδικό.
Η μουσικοθεατρική  παράσταση  «Σερσέ λα φαμ – Οι γυναίκες στα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη»  έρχεται  να ταράξει  τα  «ήσυχα» νερά της  Θεσσαλονίκης  το φετινό χειμώνα.
ΣΙΓΟΥΡΑ και  μόνο  το όνομα  ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ είναι αρκετό  για να  πεισθεί  ο καθένας μας  να ασχοληθεί με την παράσταση.  Πόσο μάλλον οι σαλονικιοί  που έχουμε στο αίμα μας  το  ρεμπέτικο  και το λαϊκό τραγούδι.
Το «Σερσέ λα φαμ» όμως καθηλώνει. Ευφυέστατα και άρτια δομημένο κείμενο από το Στρατή Πασχάλη  και εξαίρετη  σκηνοθεσία και χορογραφία από την Σοφία Σπυράτου δένονται άρτια με τους ήχους και τα τραγούδια ενός συνθέτη που δέθηκε άρρηκτα με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό γιατί αν και Τρικαλινός και με πολλές λαμπρές στιγμές στην Αθήνα ο Τσιτσάνης,πάντα δήλωνε πως η διαμονή του στην προσφυγομάνα πόλη μας την μαύρη περίοδο της Κατοχής τον στιγμάτισε. Εδώ υπηρέτησε τη θητεία του, εδώ παντρεύτηκε και εδώ γνώρισε ορισμένα από τα σπουδαιότερα πρόσωπα της ζωής του.

ΑΜΦΙΠΟΛΗ: Το DNA δείχνει την ταυτότητα του νεκρού



Πώς "ξεκλειδώνει" το μυστικό της Αμφίπολης ο σκελετός του νεκρού. Βρέθηκε το κρανίο και ολόκληρη η γνάθος
Οι επιστήμονες πλέον έχουν τη δυνατότητα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκρυπτογραφήσουν το προφίλ του επιφανούς νεκρού.
Το μεγάλο μυστικό του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης και της ταυτότητας του "ενοίκου" του, ξεκλειδώνει ο σκελετός που βρέθηκε σε κιβωτιόσχημο τάφο στο βάθος του τρίτου θαλάμου.
Ειδικοί επιστήμονες, με τη μέθοδο της ανάλυσης του DNA και της ραδιοχρονολόγησης με άνθρακα 14, θα είναι σε θέση σε λιγότερο από τρεις μήνες να δώσουν απαντήσεις στα τέσσερα w -who, why, where, when- (ποιος, γιατί, πότε, πού) αναφορικά με τον νεκρό του τάφου, όπως λέει στο «Εθνος» ο διευθυντής του Εργαστηρίου Αρχαιομετρίας του Ερευνητικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ", Γιάννης Μανιάτης.

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ: To Open House Thessaloniki ανοίγει τις πόρτες σε γνωστά κτίρια της πόλης!



Open House, ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς με σκοπό την ανάδειξη και την προώθηση της αρχιτεκτονικής.
 Για ένα Σαββατοκύριακο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια και την αρχιτεκτονική της.

Η ιδέα ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα διαδόθηκε σε περισσότερες από 21 πόλεις ανά την υφήλιο αποκτώντας συστηματικούς επισκέπτες και υποστηρικτές, συνεισφέροντας στην ανάδειξη της σημασίας της αρχιτεκτονικής στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Στις πόλεις που συμμετέχουν παγκοσμίως, συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικά: Νέα Υόρκη, Δουβλίνο, Τελ Αβίβ, Ιερουσαλήμ, Ελσίνκι, Μελβούρνη, Βαρκελώνη, Σικάγο, Ρώμη, Λισαβόνα, κ.α.

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΛΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ! ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΙΕΚ !!!



ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΛΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΙΕΚ !!!

Το ακαδημαϊκό έτος ξεκίνησε, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των μαθημάτων στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής
Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου στην Άρτα εξακολουθεί να μην πραγματοποιείται.

Η φυσιογνωμία και η λειτουργία του Τμήματος, η οποία έχει χτιστεί με κόπο και με όραμα τα τελευταία 15 χρόνια,
αποκομίζοντας παιάνες από την εξωτερική αξιολόγηση, γκρεμίζεται μέσα σε μία νύχτα. Καθηγητές που έχουν όλα αυτά
τα χρόνια συμβάλει καθοριστικά στην εξύψωση του Τμήματος μετατράπηκαν σε μία στιγμή από «συνεργάτες με
πλήρη προσόντα» σε «συνεργάτες με ελλιπή προσόντα». Επίσης, η αδιαφορία της Διοίκησης για το φλέγον ζήτημα του
κλάδου των μουσικών που διδάσκουν στο Τμήμα είναι πρωτόγνωρη. Ο κλάδος τους καταργείται και δεν έχει
προβλεφθεί το καθεστώς με το οποίο θα εργάζονται. Οι προσεγμένες κινήσεις ή, σε πολλές περιπτώσεις, ακινησίες των
διοικούντων θα μετατρέψουν τους μουσικούς από καθηγητές τριτοβάθμιας σε παρίες της εκπαιδευτικής
διαδικασίας με μισθό σκλάβου και χωρίς ασφάλεια!

Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

ΣΕΡΣΕ ΛΑ ΦΑΜ: Οι γυναίκες του Τσιτσάνη στο Κρατικό Θέατρο στη Θεσσαλονίκη! Μια σπουδαία συνάντηση θεάτρου και μουσικής!



Μονή Λαζαριστών - Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (07/11/2014 - 29/03/2015)


Η παράσταση “Σερσέ λα φαμ”, με οδηγό τα σπουδαία τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη για τη γυναίκα, ξεναγεί τους θεατές στο σύμπαν του σπουδαίου λαϊκού συνθέτη. Το έργο αναπτύσσεται γύρω από έναν κεντρικό δραματικό σκελετό με χαρακτήρες και περιστατικά –φανταστικά μα και βασισμένα στα Λόγια (γραπτά και συνεντεύξεις) του ίδιου του Τσιτσάνη– αλλά και σε γεγονότα και πρόσωπα της βιογραφίας του, χωρίς να παγιδεύεται στον νατουραλισμό∙ αντίθετα, χρησιμοποιεί το υλικό για να δομήσει μια ονειρική πλοκή με μυστήριο, ρεαλισμό και παράδοξες ανατροπές. Το «Σερσέ λα φαμ», για πρώτη φορά μετά από χρόνια, αποκαλύπτει στο ευρύ κοινό την ιστορία της σύνθεσης ενός θρυλικού τραγουδιού, της «Αρχόντισσσας», όπως μας την παρέδωσε ως μαρτυρία ο ίδιος ο μεγάλος συνθέτης.

Προς την ανευρεση του μαγικου αριθμου «180» ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΕΡΜΗ






ΤΟΥ  ΝΙΚΟΥ  ΕΡΜΗ



Με την πάροδο του χρόνου η κυβέρνηση προσπαθεί με τον έναν και τον άλλο τρόπο να επιταχύνει τις εξελίξεις ως προς τη συμπλήρωση του μαγικού αριθμού των 180 βουλευτών που μέσω της ψήφου τους για την προεδρική εκλογή θα της παρέχουν τη δυνατότητα εξάντλησης της τετραετούς της θητείας. Στο πλαίσιο αυτό ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς έχει αναθέσει σε έναν έμπιστο του συνεργάτη (βουλευτή) και σε δύο υπουργούς που έχουν στενές επαφές μαζί του, το δίολου απαιτητικό έργο της διερεύνησης των διαθέσεων των βουλευτών. Οι τρεις αυτοί άνδρες φαίνεται ότι έχουν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας εκτός από την πλειονότητα των ανεξάρτητων βουλευτών και με μεμονωμένους βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς αλλά και των Ανεξάρτητων Ελληνών.

Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2014

Η Ελένη Βιτάλη και η Γλυκερία σε μια "Πρόβα Τζενεράλε" το Νοέμβρη στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ!



Η Ελένη Βιτάλη και η Γλυκερία, δύο κορυφαίες ερμηνεύτριες, ενώνουν τις μαγικές φωνές τους, σε μια πρωτότυπη μουσική παράσταση,  που ανεβαίνει στη μουσική σκηνή Stage στη Θεσσαλονίκη από την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014 και κάθε Παρασκευή & Σάββατο, για λίγες παραστάσεις.

Στη διάρκεια της μουσικής τους διαδρομής, κάθε συνύπαρξή τους επί σκηνής ήτανε εκρηκτική. Αυτό αναμένεται να συμβεί για το κοινό της Θεσσαλονίκης. Ένα πρόγραμμα γεμάτο τραγούδια - σταθμούς από τις μεγάλες επιτυχίες της προσωπικής τους δισκογραφίας, αλλά και αναφορές σε τραγούδια της λαϊκής μουσικής, καθώς και αναφορές στους τραγουδοποιούς του καιρού μας.