Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Αρχή με Οικογενειακό Περιβάλλον και ενδοοικογενειακές σχέσεις στην Νεοελληνική Γλώσσα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ! ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ τα Θέματα!



Άνοιξε σήμερα η αυλαία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2017 με τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας (ΕΠΑΛ) να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας-Έκφρασης-Έκθεσης.

Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του Έλληνα λογοτέχνη, Γιώργου Θεοτοκά από το βιβλίο «ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ».

Τα θέματα,σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, ήταν βατά.Ωστόσο κατά τη γνώμη μου υπήρχαν ορισμένες δυσκολίες στο προς περίληψη κείμενο,κυρίως όσον αφορά τη μετατροπή του προσώπου και του ύφους του κειμένου. 


Σχετικά με το Β μέρος ζητήθηκε  να απαντηθούν ορισμένες απλές ερωτήσεις επεξεργασίας του κειμένου που συνδέονται άμεσα με την ύλη των εξετάσεων. Ενδιαφέρον έχει, ωστόσο, το γεγονός ότι δεν επελέγη ερώτηση τύπου Σωστό – Λάθος στη Β1, αλλά ερώτηση ανάπτυξης.

Σχετικά με την Έκθεση, το θέμα της  ήταν απλό και κλασικό. Αφορούσε στη σχέση εφήβων και ενηλίκων στο οικογενειακό περιβάλλον με έμφαση στις συγκρούσεις και στο πώς αυτές μπορούν να ξεπεραστούν.

Παρ’όλα αυτά στην ανάπτυξη ενός τέτοιου θέματος υπήρχαν οι κλασικές παγίδες, δεδομένου του ότι κάποιος καλείται να προσεγγίσει ένα θέμα που θεωρείται εύκολο,όμως αγγίζει ένα θέμα που πιο πολύ βιώνει ο νέος άμεσα ή έμμεσα στο περιβάλλον του, παρά διδάσκεται κατά την προετοιμασία του για τις Εξετάσεις.Οπότε θεωρείται δεδομένο πως οι πιο πολλοί μαθητές ανέπτυξαν το ζητούμενο θέμα,αλλά μένει ανοικτό το κατά πόσον προσάρμοσαν τις ιδέες του στο ύφος και το χαρακτήρα του κειμένου-άρθρου που ζητήθηκε και το κατά πόσο κάλυψαν και τα δύο σκέλη του.
ΚΑΛΗ  ΕΠΙΤΥΧΙΑ και ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ στους μαθητές και τις μαθήτριές μας,καθώς και σε όλους τους υποψήφιους που συνεχίζουν με τα υπόλοιπα μαθήματα.

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ είναι στο χέρι σας!


 ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ.ΠΑΥΛΑΚΟΥΔΗΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΜΑ Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ

ΔΕΙΤΕ  ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΠΑΛ:










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου